Ціни на вершкове масло в Росії побили 17-річний рекорд через підвищений попит на цей продукт, бо у громадян зросли доходи. Тобто, росіяни стали їсти більше масла.

Так пояснила дефіцит у цій категорії міністр сільського господарства РФ Оксана Лут. Як пишуть росЗМІ, згідно з офіційними даними, у жовтні масло подорожчало на 6,58% (найбільший показник з жовтня 2007 року), а у річному вимірі ціни на цей продукт збільшилися на 25,7%.

“По маслу ситуація абсолютно зрозуміла. На тлі зростання доходів населення цього року значно зріс попит, і хоча виробництво вершкового масла у нас стабільне, на ринку утворився певний тимчасовий дисбаланс”, – стверджує Лут.

Проте, наприкінці жовтня у Росії частково чи повністю призупинили роботу кілька великих заводів, де вироблялося і відвантажувалося масло. На підприємствах виникли складнощі з обслуговуванням імпортного обладнання та дефіцит сировини. Крім того, виробники масла стикаються з нестачею кадрів через мобілізацію та відтік населення у зв’язку з війною в Україні, наслідками підвищення ставки Центробанком РФ та подорожчання імпортних жирів.

У спробі стримати зростання цін і забезпечити доступність продукту на внутрішньому ринку російська влада звернулася за допомогою до дружніх країн і вперше в історії почала імпортувати масло з Об’єднаних Арабських Еміратів та Туреччини. Також на прилавках магазинів країни-агресора може з’явитися індійське та іранське вершкове масло у бляшанках.

При цьому навколо імпортного масла у РФ виник скандал. Ввезений з ОАЕ продукт виявився українським виробництвом і було виготовлено під торговою маркою “Ферма” для арабських країн. Усього станом на 2 листопада з ОАЕ до РФ вже було завезено 90 тонн вершкового масла. Побоюючись дефіциту, люди почали купувати масло про запас – по 5-10 пачок, а попит на домашні маслобойки злетів на 49%.

Насправді у Росії величезний дефіцит молока, молочних жирів через дефіцит корів. Утримувати корів досить дорого: через нестабільну російську економіку та зростання курсу долара підвищуються ціни на корми, імпортні ветеринарні препарати, паливо, комунальні послуги тощо.

Також OBOZ.UA повідомляв, що автомобільні сервіси в Росії ризикують залишитися без імпортних деталей. Через проблеми з платежами в країну не можуть доставити до 30-40% контейнерів із автозапчастинами, що може призвести до дефіциту таких комплектуючих.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *