До кінця січня 2025 року в Україні можуть відновитись польоти цивільної авіації. Передбачається, що здійснюватимуть їх літаки 5 чи 6-ти компаній. Якщо це станеться, буде відкрито один аеропорт – або “Львів”, або “Бориспіль”.

Про це на Київському міжнародному економічному форумі повідомив старший партнер компанії з управління ризиками Marsh McLennan Кріспін Еллісон. За його словами:

  • Забезпечити механізми страхування для авіації буде простіше, якщо літаки літатимуть з аеропорту “Львів”.
  • Однак президент України Володимир Зеленський наполягає на тому, щоб першим було відкрито міжнародний аеропорт “Бориспіль” біля Києва.

“Думаю, якщо нам пощастить, то у січні (2025 року. – Ред.) у нас буде 5 чи 6 авіакомпаній, які захочуть літати (з України. – Ред.). … Президент зненавидить мене за те, що я це сказав, бо він сфокусований на “Борисполі”, однак початковий фокус – “Львів”. Сім хвилин польоту від Польщі. … Я продовжую говорити, що Львів набагато безпечніший за Тель-Авів. Людям не подобається, коли я так говорю, але я говорю”, – сказав Еллісон.

При цьому він наголосив: остаточне рішення про польоти прийматиметься в Офісі президента. Залежатиме ж воно від низки факторів. Зокрема:

  • Роботи протиповітряної оборони.
  • Ситуацї з безпекою.

Раніше ж Міністерство розвитку громад і територій за підтримки Посольства США презентувало дорожню карту з відкриття повітряного простору України в умовах військового стану. “Під час війни стратегічним завданням для нас є зберегти авіаційну інфраструктуру та кваліфіковані кадри, щоб, коли настане час, ми змогли відновити цивільні польоти максимально швидко”, – розповіли тоді в міністерстві.

Водночас слід розуміти, що поки що ніхто точно не знає, коли можливо буде відновити пасажирські польоти в Україні. За словами авіаційних експертів, щоб відкрити перельоти:

  • Україна має сама на території своєї країни забезпечити безпеку. Це суверенне право країни”, “закривати” небо для польотів або відкривати його;
  • регулятори США та ЄС мають надати дозвіл. Бо вони мають право переконатися, що літаки, які прямуватимуть із їхньої країни чи до їхньої країни, не стануть ціллю атаки росіян;
  • авіакомпанії повинні отримати страховки (страхові компанії мають повірити у безпеку та дати дозвіл на політ).

В Україні ще до початку повномасштабної війни через новини про те, що Росія готує вторгнення, деякі страхові компанії ініціювали скасування рейсів до України. І це ще до ракетних атак. Тепер отримати страховку буде ще складніше, пояснював заступник голови парламентського комітету з транспорту та інфраструктури OBOZ.UA Володимир Крейденко.

Як повідомляв OBOZ.UA, водночас, за словами авіаційного експерта Богдана Долінце, російські “Шахеди” не становлять загрози для цивільних літаків у повітрі через обмеження їх висоти, але вони можуть бути небезпечними для аеропортів. Повна заборона на польоти залишається і розглядаються лише обмежені можливості для відновлення рейсів під час посилення ППО.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *