Національний банк заявив про те, що банки не можуть карати клієнтів за порушення правил фінансового моніторингу. При цьому банк має право припинити співпрацю з клієнтом.

“Законодавство з питань фінансового моніторингу не передбачає застосування банками будь-яких фінансових покарань до порушників правил фінансового моніторингу та стягнення за це “штрафу”. Тобто банки не мають права застосовувати до громадян штрафні санкції через порушення у сфері фінансового моніторингу”, – заявили в НБУ.

Зазначимо, раніше видання “Мінфін” повідомило про те, що “банки почали віднедавна застосовувати новий вид фінансового покарання. В одних банках його відносять до категорії штрафів, в інших це називають додатковою комісією. Її розмір сягає вже 20% від суми”.

Як додають у НБУ, закон про фінансовий моніторинг передбачає обов’язок та право банку розірвати ділові відносини з клієнтом та припинити його обслуговування, зокрема закрити рахунок клієнта, у визначених законодавством випадках.

У цьому разі банк повертає кошти клієнту готівкою чи шляхом перерахування на інший рахунок за вказаними реквізитами. Механізм повернення коштів банком передбачено у пункті 6 додатка 12 до Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 19.05.2020 № 65 (зі змінами). Банк може брати стандартну звичайну комісію за проведення такої платіжної операції.

“Національний банк України зі свого боку також не застосовує жодних штрафних санкцій до громадян за порушення. Усі заходи впливу регулятора, зокрема і в сфері фінансового моніторингу, стосуються лише фінансових установ”, – додає НБУ.

Як раніше писав OBOZ.UA, клієнт ПриватБанку поскаржився на те, що після поповнення рахунку на Binance у нього заблокували всі рахунки. Він зробив три перекази з картки на картку (р2р), після чого банк вирішив завершити з ним відносини.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *