Докери – співробітники портів, які займаються перевалкою вантажів, – на Східному узбережжі США оголосили масовий страйк вперше з 1977 року через заробітну плату та автоматизацію праці. Це може спричинити серйозні збої у постачанні товарів і дефіцит, якщо протести триватимуть кілька тижнів. Страйк загрожує глобальними збоями в морській торгівлі та втратами для економіки США на суму до 4,5 мільярда доларів щодня.

Про це пише Associated Press. Зазначається, що перший офіційний страйк Міжнародної асоціації морських суден (ILA) за останні 47 років.

Контракт між 45 000 докерів, що входять до складу ILA, та портовими компаніями закінчився опівночі, і попри прогрес у переговорах, угоди досягти не вдалося. Робітники вийшли на пікети в портах Філадельфії, Х’юстона та інших містах, вимагаючи чесного контракту, що містить підвищення заробітної плати та гарантії захисту робочих місць від автоматизації.

Як повідомив президент місцевого відділення ILA Бойс Батлер, профспілка виступає проти автоматизації, яка може замінити людську працю. “Автоматизація шкодить сім’ям, – заявив Батлер, – ми хочемо, щоб компанії відплатили робітникам за високі прибутки, які вони отримали під час пандемії”.

Профспілка спочатку вимагала підвищення зарплат на 77% протягом шести років, щоб компенсувати інфляцію та роки незначних підвищень. Водночас Морський альянс США, який представляє інтереси портів, запропонував підвищення на 50% протягом шести років, але ця пропозиція не задовольнила робітників. Основна вимога ILA – повна заборона автоматизації портів, оскільки це питання безпосередньо впливає на робочі місця тисяч докерів.

Негайного впливу страйку на споживачів, за словами експертів, можна уникнути, оскільки більшість роздрібних торговців заздалегідь накопичили запаси товарів перед святковим сезоном. Проте якщо страйк триватиме більше кількох тижнів, це призведе до серйозних збоїв у постачанні, особливо у піковий період новорічних свят. Затримки можуть зачепити не тільки іграшки і техніку, а й важливі продукти, такі як кавові зерна, фрукти та інші товари, які швидко псуються.

Особливо вразливими до збоїв є товари, які мають короткий термін зберігання, наприклад банани. Як зазначає Американська федерація фермерських бюро, щороку через ці порти проходить 3,8 мільйона тонн бананів – 75% від загальної пропозиції США. Якщо поставки будуть порушені, це може призвести до дефіциту на ринку та підвищення цін на продукти харчування.

Страйк докерів у США може мати далекосяжні наслідки не лише для внутрішнього ринку, але й для глобальної морської торгівлі. Як зазначають аналітики, якщо робота портів на Східному узбережжі та узбережжі Мексиканської затоки буде припинена, це може викликати серйозні затримки для суден, що перевозять вантажі на мільярди доларів. Чим довше триватиме страйк, тим більші ризики для світового ринку.

Судна, що курсують через Атлантичний океан і прямують до США, не зможуть повернутися для подальших рейсів до Азії, що затримає експорт і імпорт товарів по всьому світу. За оцінками аналітиків платформи Xeneta, навіть тижневий страйк вплине на розклад суден із Азії до США на кілька місяців вперед, аж до січня 2025 року.

За підрахунками J.P. Morgan, зупинка роботи портів унаслідок страйку може коштувати економіці США від 3,8 до 4,5 мільярда доларів на день. Хоча частина втрат може бути відшкодована після відновлення роботи, подовження страйку призведе до затримок постачання, що вплине на виробників і роздрібних торговців по всій країні. Залізничні перевізники можуть збільшити обсяги транспортування вантажів із портів Західного узбережжя, проте це не зможе компенсувати масштабні збої в роботі східних портів.

Страйк докерів відбувається за кілька тижнів до президентських виборів у США, і питання може мати політичні наслідки. Деякі роздрібні торговці та бізнес-групи сподівалися на втручання президента Джо Байдена, який міг би використати закон Тафта-Хартлі для введення 80-денного періоду роздумів і призупинення страйку. Проте Байден, який активно працює з профспілками, відмовився від негайного втручання, зазначивши, що очікує на самостійне врегулювання ситуації.

Як повідомляв OBOZ.UA раніше, виготовлення артилерійських снарядів для Сил оборони України допомагає підняти економіку міста Скрентон в американському штаті Пенсільванія. У цьому населеному пункті працює збройовий завод, який дає місцевим жителям нові робочі місця.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *