В Україні запровадили нові правила продажу вживаних авто через торговельні організації, вимагаючи документального підтвердження вартості автомобіля для уникнення заниження цін і недоплат податків. Також скасовано обов’язкову перереєстрацію авто на дилера, що має спростити роботу автотрейдерів та вивести ринок з тіні.

Про це повідомило Міністерство внутрішніх справ України (МВС). Однією з ключових змін стало запровадження вимоги щодо документального підтвердження вартості транспортного засобу під час продажу через торговельні організації.

Раніше оцінка здійснювалася “зі слів продавця”, що дозволяло недобросовісним учасникам ринку занижувати вартість автомобілів з метою зменшення податків. Відтепер, згідно з новими правилами, продавець зобов’язаний надати документ, що підтверджує ринкову ціну авто.

Наприклад, якщо власник автомобіля продає його через сервісний центр МВС, ціна авто оцінюється за офіційними даними, доступними на сайті Міністерства економіки України. Так, якщо авто оцінюється в 450 000 грн, то податок за другий продаж у році становитиме 5% від вартості, тобто 22 500 грн.

Раніше ж дилери могли оцінювати авто на значно нижчу суму, наприклад 15 000 грн, що знижувало податок до 750 грн. Ці зміни забезпечують справедливіший підхід до оподаткування і підвищують прозорість операцій. В Україні, продаж легкових автомобілів обкладається наступними ставками податку:

  • продаж першого транспортного засобу протягом року не оподатковується;
  • продаж другого транспортного засобу – 5% від вартості;
  • продаж третього і більше – 18%.

Для вантажних автомобілів діють інші умови. А саме:

  • продаж першого та другого автомобілів обкладається податком у розмірі 5%;
  • продаж третього і наступних – 18%.

Окрім запровадження обов’язкової документації, Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт №9083, який передбачає скасування вимоги додаткової реєстрації авто на торгову організацію. Це суттєво спрощує роботу компаній, які займаються продажем вживаних автомобілів, оскільки раніше їм доводилося реєструвати авто на себе перед продажем новому власнику.

Цей крок має на меті вивести ринок вживаних автомобілів із тіні. До війни обсяг цього ринку становив 1,7 млн автомобілів на рік, а в 2023 році зменшився до 780 тис. Очікується, що у 2024 році ринок зросте до 1,5 млн автомобілів. За даними голови Комітету з фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева, лише 2,5% угод із вживаними авто здійснюються офіційно. Скасування перереєстрації дасть змогу збільшити кількість “білих” операцій, знизивши бюрократичні бар’єри.

До набуття чинності новими правилами, компанії, що перепродували авто, зобов’язані були реєструвати кожен транспортний засіб на себе. Це вимагало відвідувань сервісних центрів МВС для отримання нових номерних знаків та довідок, що значно ускладнювало операції. Через складність цих норм багато компаній обирали неофіційний шлях – замість укладання договорів купівлі-продажу використовували нотаріальні довіреності, що дозволяло уникати перереєстрації та оподаткування.

Очікується, що реформи у сфері торгівлі автомобілями призведуть до значного зростання кількості “білих” угод і збільшення надходжень до державного бюджету. Важливим аспектом є також те, що нові правила усунуть складні бюрократичні перешкоди, що часто відлякували офіційних дилерів від участі у ринку.

Як повідомляв OBOZ.UA раніше, у вересні 2024 року ринок нових авто в Україні охолов, показавши зниження на 30% після серпневого сплеску через чутки про підвищення податків. Попри це, у порівнянні з вереснем 2023 року попит залишився майже незмінним, а найпопулярнішими марками залишаються Toyota, Renault та Skoda.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *